1.792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Klaus D
Klaus D
Emner: 7 Svar: 28

VZ800 starter ikke - brændstofpumpe, starter eller noget helt andet? VZ800 starter ikke - brændstofpumpe, starter eller noget helt andet?

Hej folkens
Efter at have ventet MEGET længe på et nyt kabel til bagbremsen, og få det installeret, skulle jeg endelig ud på årets første tur i dag - troede jeg.
Når jeg forsøger at starte kommer der lidt "knurre-lyde" - det lyder som om det kommer fra brændstofpumpen. Nogle gange er det alt der sker, andre gange lyder det som om starteren (tror jeg det er) drejer et par gange, for så at dø.
Der er strøm på maskinen, når jeg drejer nøglen, lyder det som om relæet slår til, der er lys hvor der skal være lys m.m.
Hvad tror I det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VZ800 starter ikke - brændstofpumpe, starter eller noget helt andet?
  • Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#1   3. maj 2019 Så har jeg afprøvet benzinpumpen - og den virker fint.
    Når jeg prøver at starte nu, er det eneste jeg får ud af det, en "brummende" buzzer-lyd, og jeg er næsten 100% sikker på, at den kommer fra starter relæet (vedhæftet billede af lydgiveren - er det ikke starter relæet?) Jep, jeg er IT-mand smiley
    Lyden passer meget godt med et relæ der står og slår til og fra med lynets hast.
    What to do?

profilbillede
  • Strøm
    Strøm Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
    #2   3. maj 2019 Sæt den i gear og rok lidt med den, derefter prøv at starte.

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#3   3. maj 2019 Ingen effekt. Samme "larm" fra relæet når jeg trykker på startknappen, og ikke andet.

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#4   3. maj 2019 Det kunne faktisk lyde som video i den her
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/207316-underlig_lyd_fra_starter_relae

Men mit batteri har stået med sådan en "vedligeholdelseslader" hele vinteren, og er kun 1 år gammelt. Det holder ca 12,5V når jeg målet på det - så er det vel ikke batteriet den er gal med?

• Strøm
    Strøm Tilmeldt:
    maj 2015

#5   3. maj 2019 Det er måske lidt plat, men har du tjekket batteripoler for " knas" støttebenskontakt, koblingskontakt og on/off knappen? Lyder som dårlig stel forbindelse.

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#6   3. maj 2019 Hvordan tjekker jeg stelforbindelsen...

• #7   3. maj 2019 Kan det være samme problem som jeg havde

profilbillede
  • #8   3. maj 2019 Kontakten sad fast i startknappen

profilbillede
  • Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#9   3. maj 2019 Den stopper lige så snart jeg slipper knappen igen. Så sidder den vel ikke fast?

• #10   3. maj 2019 Ja min stoppede også når jeg slap startknappen men kunne ikke altid få kontakt til starteren

• #11   3. maj 2019 Har du prøvet at kortslutte dit slow-start relæ?

• #12   3. maj 2019 Er du sikker på at der er nok knald på batteriet?

• Strøm
    Strøm Tilmeldt:
    maj 2015

#13   3. maj 2019 Det lyder som om det er styrekredsen der er problemet. Stelforbindelser - helt banalt- skil ad, rens og sæt på. De andre kontakter, rens for snavs, på med lidt vd40 og motioner. Jeg ved ikke om der er kul i din starter men efter at rokke med den i gear ville jeg prøve at give starteren et forsigtigt gunk med en træ"KØLLE"

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#14   4. maj 2019 Jeg har Googlet lidt og målt stelforbindelsen (modstand fra negativforbindelsen til et sted på stellet) og den var fin - modstand meget tæt på 0 ohm.
    Ift. til nok strøm; hvis jeg vil bruge starthjælp fra bilen, er det så nøjagtig samme fremgangsmåde, som hvis man skal hjælpe en anden bil?

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#15   4. maj 2019 Nå. Satte bilen til og nogle startkabler på, og så kom dyret altså i gang :D. Så det var "bare" mangel på strøm.
    (Men hvordan faen plejer man så bedst sit batteri hen over vinteren, så der er strøm nok på?)

• #16   4. maj 2019 Du kan en lader der aflader og lader på dit batterie med intervaller så skal du bare sættet det til så klare det sig selv

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#17   4. maj 2019 Troede også, det var sådan en jeg havde. Har købt en "Raze Procharger 400" fra den lokale Thansen,
    https://www.thansen.dk/vaerktoj/batterilader-jumpstarter/batterilader-6-12v-1.0-4.0amp-proc400/n-1226761697/pn-529832480/
    som netop skulle kunne holde skidtet ved lige under vinteren.
    Batteriet har stået tilsluttet i samme isolerede, frostfrie skur som cyklen henover vinteren.

• #18   4. maj 2019 Ja det skulle kunne klarer det så må det være batteriet det er galt med mit gamle batterie forsvandt strømmen engang i mellem (mærkeligt) har købt sådan et det virker sku smiley

profilbillede
  • #19   4. maj 2019 Det bedste du kan gøre for et batteri over vinteren er at frakoble det og lade det være på cyklen, kulde bevarer batteriet. Og så en god lader på midt i opbevaringen et døgns tid, og endnu en opladning i slutningen af opbevaringen, jeg er ikke stor fan af at have en lader på hele vinteren ligegyldigt hvor intelligent den måtte påstå at være.

• #20   5. maj 2019 Super, at du løste problemet og tak for info.

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#21   5. maj 2019 Tja - løst er det nu ikke. Tiden gik, og jeg havde ikke tid til at tage en køretur, efter jeg fik den startet. Den stod i tomgang et stykke tid, og så måtte jeg slukke den.
    I dag kan jeg så ikke få den startet igen! Heller ikke med hjælp fra bilen. Det lyder simpelthen som om der ikke er strøm nok, men det forstår jeg ikke...

• #22   5. maj 2019 Har du prøvet det jeg skrev

• #23   5. maj 2019 https://youtu.be/gIoCBcOb7ZU

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#24   5. maj 2019 Jonas S: Tak for den gode video, jeg vidste nemlig ikke hvad du mente ??
    Jeg prøver når jeg kommer hjem.

• #25   5. maj 2019 Det et kendt problem på dem og fandme en nem løsning lige at afprøve

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#26   6. maj 2019 Nå. Det hjalp ikke.
    Jeg har optaget lidt video, hvor man kan høre hvordan det lyder...
    https://youtu.be/5O214BpPbZw

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

#27   6. maj 2019 Målte lige på batteriet. Forsøget med at starte, som videoen er fra, blev gentaget 3-4 gange. Spændingen faldt fra 12,7V til 11,7V. Kan det være batteriet der, allerede efter et år, er færdigt, eller er det normalt at det falder efter de mislykkede startforsøg?

Kommentér på:
VZ800 starter ikke - brændstofpumpe, starter eller noget helt andet?

Annonce